OPLEIDINGEN
@ ACADEMIE VERBIST
MEER INFO Wil jij kapper of barbier worden?
Schrijf je in op dé leukste kappers Academie van België.
BEZOEK
ONS SALON
MAAK EEN AFSPRAAK
SHOP UNTIL
YOU DROP
BEZOEK ONZE SHOP

WELKOM

Leuk je te zien!
Welkom bij Academie Verbist.
Academie Verbist is een kappersacademie waar wij geloven
dat échte mensen échte kappers maken.
Ben je benieuwd naar één van onze opleidingen?
Neem dan eens een kijkje bij ‘opleidingen’.
Wil je graag als klant ons salon eens komen bewonderen?
Dan verwijs ik je graag door naar onze salon pagina.

Opleidingen
onze missie
Wij geloven dat we met onze praktijkervaring, kappers afleveren die top zijn qua techniek en ook het verschil kunnen maken naar klantenbeleving toe.

Daarom willen we iedere student zijn talenten en creativiteit helpen ontplooien.
We willen jonge mensen als persoon sterker maken, zodat ze klaar zijn voor een succesvolle carrière.

Ontdek onze opleidingen
Ons salon
volledig nieuwe Academie
In april 2022 openden we onze deuren van een volledig nieuw salon waar we jullie graag met veel trots ontvangen.
Het salon beschikt over de allernieuwste snufjes met een volledig nieuw interieur dat een heerlijke portie good vibes uitstraalt door de vele plantjes.
De dames kunnen bij ons terecht voor prachtige balayages, extensions, keratine en alle soorten snitten.
Onze heren verwijzen we graag door naar onze barberside.
Ontdek onze prijzen
Academie Verbist plaats foto
4.6
Gebaseerd op 195 beoordelingen
powered by Google
Sofie Michiels profielfoto
Sofie Michiels
3 maanden geleden
christel wauters profielfoto
christel wauters
4 maanden geleden
Heel tevreden, super vriendelijk
Leen Trills profielfoto
Leen Trills
4 maanden geleden
Vandaag (3/3/2026)ben ik langs geweest bij Academie Verbist voor een kort, pittig en speels kapsel — en wat ben ik blij met het resultaat!

Student Emile heeft met veel zorg en aandacht gewerkt, onder de professionele begeleiding van docente Katleen. Samen hebben ze geluisterd naar wat ik wilde, advies gegeven en het perfect uitgevoerd.

Het resultaat? Een fris, pittig kapsel dat helemaal bij mij past. Ik voelde me meteen goed toen ik in de spiegel keek.

Dankjewel voor de fijne ervaring en het prachtige werk — ik kom zeker terug!
Lady Sabi profielfoto
Lady Sabi
4 maanden geleden
Altijd super tevreden!!
Hil Leysen profielfoto
Hil Leysen
4 maanden geleden
Aangename wasbeurt, brushing gebeurde snel met mooi resultaat.
ingrid boom profielfoto
ingrid boom
4 maanden geleden
Ondanks dat ik ook fijne ervaringen heb gehad bij de academie was mijn bezoek vandaag vooral ongemakkelijk.
Mijn geduld werd op de proef gesteld.
Het föhnen duurde erg lang, mijn hoofd deed er zeer van. Na bijna een uur stelde ik voor de docent er bij te halen. Mss kon die even mee kijken..én het tempo wat versnellen.

Er ontstond een gezamenlijk gesmoes op afstand. Vreemde blikken mijn kant op..

Even later nam een docente de föhn over. Dit ging gelukkig een stuk vlotter!
Ineens moest ze weg, ‘ik ben zo terug’ zei ze maar liet zich vervolgens niet meer zien.
De leerling wist niet goed wat te doen en haalde goedbedoeld nog een kam door mijn haar.
Op naar de kassa dan maar…
Toen ik daar mijn verhaal deed kreeg ik nauwelijks een reactie.
Er werd gewoon niet met mij gecommuniceerd.

Jammer hoor team Verbist!
De klant met zo’n ongemakkelijk gevoel de deur uit laten gaan kan toch niet de bedoeling zijn?!
Marleen Severijns profielfoto
Marleen Severijns
4 maanden geleden
Vorige week voor de eerste keer langs geweest voor een natural balayage en snit. Toch met een bang hartje. Maar omdat de tijden van mijn eigen kapster niet matchen en ik toch heel vaak in de buurt ben, heb ik de stap gewaagd. En Super tevreden buitengekomen. De snit is perfect, ook nu ik het al een paar keer zelf gewassen en gebrushed heb, kan ik zeggen dat mijn haren zeer goed zijn geknipt. Zelfde kan gezegd worden van de balayage. Er was een toner gezet op mijn haren, die volgens mij wel na de eerste wasbeurt al was verdwenen maar er blijven zeer mooi natuurlijke lokken over. Dank aan de studentes en de docenten voor hun professionele begeleiding. Ik kom zeker terug. Ik wacht nog op de foto's Voor en Na.
Deschacht Ingrid profielfoto
Deschacht Ingrid
7 maanden geleden
Top! Ik ben telkens heel tevreden met de kleuren die ik vraag. Heel professioneel en een aangename sfeer ook. Ik ga altijd met een gerust hart naar Academie Verbist. Gisteren heb ik een balayage laten zetten.
Tania profielfoto
Tania
9 maanden geleden
Altijd tevreden geweest zolang ik al kom. Behalve deze keer. Balayage met allemaal felle strepen/vlekken (niet geblend met mijn eigen haarkleur). Vlek/streep vanboven vlak naast mijn middenscheiding. Na dit te hadden aangehaald (van de streep bij de middenscheiding) want de rest had ik natuurlijk pas thuis gezien toen ik mijn kapsel inspecteerde, werd er gezegd dat ik mocht terug komen. Volgende dag terug geweest ze hebben enkel de bovenkant opnieuw kunnen doen. Nu wel heel mooi gedaan. Ik ben blij dat het er toch veeel beter uit ziet dan de dag ervoor. Onderkant trekt wel nog op niks maar kan ik mee leven.
Sandra Hoskens profielfoto
Sandra Hoskens
11 maanden geleden
Ik ga niet veel naar de kapper, maar als ik ga, kom ik graag hier. Iedereen is altijd supervriendelijk en het is er aangenaam om te zijn !!! Ben dan ook weer super tevreden met mijn opsteekkapsel, voor het huwelijk van mijn zus.
Michelle Warneke profielfoto
Michelle Warneke
1 jaar geleden
Lia is TOP 💛 Heerlijk dat ze haar oude liefde als Kapster terug opgepikt heeft, want jij begreep mijn wensen volledig!!! Super veel respect voor jou & super happy client 😙
Lisse Moreels profielfoto
Lisse Moreels
1 jaar geleden
Alles top! Fijne service 👍
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Dank je wel Lisse voor de 5 sterren. 😀 Hier zijn we heel blij mee ! Een heel fijne dag nog.Groetjes,NathalieAcademie Verbist team
Justine Buyens profielfoto
Justine Buyens
1 jaar geleden
Alweer super fijne service. De studenten gaan minutieus te werk en worden goed begeleid door de aanwezige leerkrachten. Iedereen is vriendelijk en er hangt een ontspannen sfeer in het salon. Tevreden, zoals altijd! ⭐️
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Beste Justine, bedankt voor de mooie review. Heel leuk om te lezen 😀 Het is leuk dat we mensen tevreden kunnen maken met een nieuw kapsel, daar doen wij onze job elke dag voor 😀Alvast een heel fijn weekend!Groetjes Nathalie Academie Verbist team
Tinne Dries profielfoto
Tinne Dries
1 jaar geleden
Ik kom ondertussen al 5 jaar elke 3 maand langs bij Academie Verbist en ben nog nooit ontevreden naar buiten gewandeld! Altijd een fijne ervaring met een toffe mix van persoonlijkheden onder de toekomstige kappers. Zeker een aanrader!
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Beste Tinne, heel erg bedankt voor de mooie review. Bedankt voor je vertrouwen in onze Academie & ons team. Ik geef je review door aan ons docenten & studententeam, ze zullen blij zijn dit te lezen 😀Nog den heel fijne dag!Groetjes NathalieAcademie Verbist
Fien Mathieu profielfoto
Fien Mathieu
1 jaar geleden
Ik heb een super opleiding gevolgd bij Academie Verbist! De aanpak was vernieuwend en de sfeer altijd aangenaam en motiverend. De docenten begeleiden je op een heel fijne en betrokken manier, wat echt het verschil maakt. Wat ik zelf als een groot pluspunt ervaarde, is dat we meteen in het kapsalon werken met echte klanten. Daardoor krijg je van bij de start een realistische kapsalonervaring mee. Een echte aanrader voor wie op een professionele en praktijkgerichte manier het kappersvak wil leren! 🩷 Fien
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Dank je wel Fien voor de mooie review. 😀 Bedankt voor de leuke samenwerking in onze Academie. Door al je inzet ben je gegroeid tot een hele goede kapper. Heel veel succes met je verdere carrière, als je in de buurt bent spring dan zeker eens bij ons binnen 😀👍Groetjes Academie team
Ken profielfoto
Ken
1 jaar geleden
Super vriendelijke service!!!
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Dank je wel Ken voor de 5 sterren. Hier zijn we super blij mee 😀
Anske GEENS profielfoto
Anske GEENS
1 jaar geleden
Ik ga al enkele jaren naar Academie Verbist en ben nog niet niet tevreden buiten gegaan. Elke keer wordt ik goed onthaald door de kappers! Mijn wensen worden gerespecteerd en ik krijg raad over wat er beter of anders zou kunnen zijn. Sterk aan te raden!
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Beste Anske, bedankt voor je feedback. Het geeft ons een heel goed gevoel dit te kunnen lezen. Wij vinden het heel belangrijk om onze klanten een goed gevoel te geven en tevreden te maken. Heel leuk om te lezen dat jij dit ook zo ervaren hebt. Ik geef het zeker door aan ons team. Bedankt om dit te laten weten ! Een heel fijne dag gewenst. Groetjes Nathalie Academie Verbist team
Mady Smolders profielfoto
Mady Smolders
1 jaar geleden
Kan ik komen voor ontkleiri ng kleur en een heel korte coupe maar heel 'kort
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Beste Mady, dat kan, je bent welkom. Je kan een afspraak maken telefonisch op : 03/232.47.32 of via deze link online: https://academieverbist.belbo.com/termin Groetjes Nathalie
Noa De Meyer profielfoto
Noa De Meyer
1 jaar geleden
Ik ga al een tijdje naar academie Verbist en ik ben altijd heel tevreden met het resultaat! Ze luisteren echt naar wat je vraagt waardoor ik altijd met een glimlach naar buiten loop. De mensen zijn zeer vriendelijk en ook de sfeer daar geef ik een 10/10! Bedankt academie Verbist! 🙂
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Dank je wel Noa voor de heel mooie review. :-)We zijn er super blij mee.Groetjes Academie Verbist team
Tess Jacobs profielfoto
Tess Jacobs
1 jaar geleden
Gisteren mijn haar laten invlechten bij Academie Verbist en ik ben bijzonder tevreden! Het is heel nauwkeurig gedaan en ondanks de drukte bleef de studente (Maité geloof ik) haar tijd nemen om een prachtig resultaat neer te zetten. Dankjewel voor het mooie werk!
Reactie van de eigenaar 1 jaar geleden
Dank je wel voor de leuke review Tess. 😀We geven het door aan ons team. Een heel fijn weekend 😀Academie Verbist team